DISPUTE RESOLUTION BEFORE THE COMMISSION FOR THE CONTROL OF INTERPOL’S FILES (CCF)

WE PROTECT CLIENTS’ PERSONAL DATA AT THE INTERNATIONAL LEVEL

THE ROLE OF THE FILES CONTROL COMMISSION IN PERSONAL DATA PROTECTION

ON GUARD FOR THE LEGALITY OF DATA PROCESSING

The activities of the International Criminal Police Organization in combating transnational and organized crime are directly related to the mass processing of personal data at a global level.

It is noteworthy that Interpol, on the one hand, manages 19 databases, and on the other hand, through color-coded and diffuse messages, rapidly disseminates personal data via the continuously operating I-24/7 global network, ensuring its circulation in 196 countries.

Where is the boundary between global security and the inviolability of personal data? – It is defined by Interpol’s Constitution and the Regulations of the Files Control Commission, which restricts unlawful data processing.

In light of this, an independent body operates within the organization’s system – the Commission for the Control of Interpol’s Files (CCF), which oversees the legality of the processing of personal data and, in this regard, reviews complaints from data subjects.

ინტერპოლი - ლოგო

HOW DOES INTERPOL PROCESS PERSONAL DATA ON A GLOBAL SCALE?

THERE ARE THREE METHODS OF DATA PROCESSING:

DATABASES

First and foremost, Interpol manages 19 global databases, including those that store and provide access to individuals’ personal data for law enforcement agencies.

CIRCULARS AND DIFFUSIONS

Additionally, the organization has color-coded notices and diffusions through which personal data circulates in 196 countries.

COMMUNICATION NETWORKS

And finally, it operates several major information exchange networks, such as the DNA exchange DNA-Gateway channels and the I-24/7 global communication network.

DATABASES

უპირველესად, ინტერპოლი მართავს 19 გლობალურ მონაცემთა ბაზას, მათ შორის, ისეთებს, რომლებიც ადამიანთა პირად მონაცემებს ინახავს და ხელმისაწვდომს ხდის სამართალდამცავებისთვის.

CIRCULARS AND DIFFUSIONS

Additionally, the organization has color-coded notices and diffusions through which personal data circulates in 196 countries.

COMMUNICATION NETWORKS

და ბოლოს - იგი ფლობს რამდენიმე გლობალურ ინფორმაციის მიმოცვლის ქსელს, როგორიცაა, მაგალითად, დნმ-ის მიმოცვლის DNA-Gateway არხები და I-24/7 გლობალური საკომუნიკაციო ქსელი.

DATABASES AND COMMUNICATION NETWORKS

ქვემოთ მოცემულია იმ მონაცემთა ბაზებისა და საკომუნიკაციო ქსელების არასრული ჩამონათვალი, რომლითაც ინტერპოლი ადამიანთა პირად მონაცემებს გლობალურ დონეზე ამუშავებს.

COLOR-CODED NOTICES AND DIFFUSIONS

კრიმინალური პოლიციის საერთაშორისო ორგანიზაცია წევრ სახელმწიფოებს შორის განგაშის სიგნალის გასავრცელებლად იყენებს დიფუზიურ და ფერადკოდირებულ ცნობებს, კერძოდ: 

ANNOUNCEMENT OF INTERNATIONAL SEARCH BY ISSUING INTERPOL RED NOTICE

If an INTERPOL member country, the International Criminal Court, or a tribunal decides to search for a fugitive at the international level, it submits a request to the General Secretariat through the INTERPOL National Central Bureau for the issuance of a Red Notice. 

From this moment, the General Secretariat verifies the formal and legal grounds for issuing the color-coded notice and makes the appropriate decision. 

In the case of a Red Notice issuance, the fugitive's data is entered into INTERPOL’s Criminal Information System and immediately begins circulating in 196 member countries through the constantly operating I-24/7 communication network.

WHAT ARE THE CONSEQUENCES OF A RED NOTICE CIRCULATION?

CRITICAL ASPECTS OF INTERNATIONAL SEARCH

Through a Red Notice, INTERPOL sends an alert signal to 195 member countries, informing them that a specific individual is wanted and has been charged with or convicted of a particular crime. The notice includes information about the person's last known location, date of birth, photograph, other biometric data, and a brief case summary. Accordingly, the issuance of a Red Notice causes a number of problems, namely:

RESTRICTION OF MOVEMENT

For the wanted person, it becomes virtually impossible to legally cross any country's air, sea, or land border, as their documents are checked against INTERPOL’s databases.

ქვეყანაში ბინადრობის პრობლემა

Airports, seaports, and land border checkpoints register all individuals crossing the border and entering the country, which significantly facilitates the tracking of the wanted person.

ARREST AND EXTRADITION

და ბოლოს - ძებნილი პირის აღმოჩენის შემთხვევაში, მას პოლიცია დააკავებს და დაიწყება მის მიმართ საექსტრადიციო პროცედურები ეროვნული კანონმდებლობის ან/და რომის წესდების შესაბამისად.

ინტერპოლის გენერალური სამდივნო წითელ ცირკულარს არ გამოსცემს, თუ მოთხოვნა:

ინტერპოლის წითელი ცირკულარი - წარწერა ესპანურად Notificacion roja.

ინტერპოლის გენერალური სამდივნო წითელ ცირკულარს არ გამოსცემს, თუ მოთხოვნა:

ვერცხლისფერი ცირკულარი: ინტერპოლმა მიზანში ამჯერად კრიმინალური აქტივები ამოიღო

დანაშაულებრივი აქტივების მიკვლევადობა უკვე შესაძლებელი ხდება საერთაშორისო დონეზე

2025 წლის 10 იანვრიდან ინტერპოლმა შემოიღო რიგით მე-8 ფერადკოდირებული შეტყობინება – ვერცხლისფერი ცნობა, რომელიც საპილოტე რეჟიმში ჯერ-ჯერობით მხოლოდ 52 ქვეყანაში მოქმედებს. მათ შორის არის საქართველოც. ტრანსნაციონალური და ორგანიზებული დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლაში ეს მნიშვნელოვანი ნაბიჯია, რადგან შესაძლებელი ხდება დანაშაულებრივი გზით დაუფლებული ქონების მიკვლევადობა და კონფისკაცია. თუმცა, მეორე მხრივ, ამას ახლავს რისკებიც, რომ ქვეყნებმა ინტერპოლის წესდების გვერდის ავლით ამოიღონ მიზანში სუბიექტის ფინანსური აქტივები, კერძოდ: 

საბანკო სისტემებზე წვდომა

For the wanted person, it becomes virtually impossible to legally cross any country's air, sea, or land border, as their documents are checked against INTERPOL’s databases.

უძრავი ქონების დაყადაღება

Airports, seaports, and land border checkpoints register all individuals crossing the border and entering the country, which significantly facilitates the tracking of the wanted person.

საერთაშორისო ბირჟებზე არსებული აქციების გაყინვა

და ბოლოს - ძებნილი პირის აღმოჩენის შემთხვევაში, მას პოლიცია დააკავებს და დაიწყება მის მიმართ საექსტრადიციო პროცედურები ეროვნული კანონმდებლობის ან/და რომის წესდების შესაბამისად.

ინტერპოლის გენერალური სამდივნო წითელ ცირკულარს არ გამოსცემს, თუ მოთხოვნა:

ინტერპოლის უახლესი ვერცხლისფერი ცირკულარი - დანაშაულებრივი აქტივების მოძიება.

ინტერპოლის გენერალური სამდივნო წითელ ცირკულარს არ გამოსცემს, თუ მოთხოვნა:

როგორ მივმართოთ ფაილების კონტროლის კომისიას?

განცხადების შეტანის ინსტრუქცია და საქმის წარმოება

ქვემოთ მოცემულია დეტალური ინსტრუქცია, როგორ წარვადგინოთ მოთხოვნა INTERPOL-ის სისტემაში არსებულ მონაცემებზე წვდომის, გასწორების ან წაშლის თაობაზე:

განცხადების მომზადება

განცხადებები უნდა შეივსოს სპეციალური ფორმების მიხედვით. დეტალური ინსტრუქციები მოცემულია ფორმებსა და განაცხადების წესებში (CCF Procedural Guidelines for Applicants). კომისია არ ატარებს ზეპირ მოსმენებს, გარდა განსაკუთრებული შემთხვევებისა.

განაცხადის წარდგენის პირობები

განაცხადი უნდა შეესაბამებოდეს კომისიის სტატუტით განსაზღვრულ როლს და აკმაყოფილებდეს დასაშვებობის კრიტერიუმებს. მას თან უნდა ერთვოდეს ყველა აუცილებელი დოკუმენტი. კომისია არ უპასუხებს ისეთ მოთხოვნებს, რომელიც არ შედის მის კომპეტენციაში. დაუშვებელი მოთხოვნები არ საჩივრდება – ასეთ შემთხვევაში, საჭიროა, ახალი განაცხადის წარმოდგენა.

გაგზავნის წესი

განაცხადები იგზავნება მხოლოდ ფორმებში მითითებულ ელფოსტის მისამართზე. არ გამოიყენოთ PEC (Posta Elettronica Certificata) მისამართები, რადგან კომისიას არ შეუძლია მათზე პასუხის გაცემა. კომისიის წევრებთან პირდაპირი კონტაქტი აკრძალულია.

წინასწარი(ინგ. "PRE EMPTIVE") მოთხოვნები

სტატუტში არ გამოიყენება ტერმინი „წინასწარი მოთხოვნა“, თუმცა პრაქტიკაში ამით მოიხსენიება ის შემთხვევები, როცა პირი მიმართავს კომისიას წინასწარ თხოვნით, INTERPOL-მა მომავალში არ დაამუშაოს მისი მონაცემები — იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ამ მომენტისათვის ისინი INTERPOL-ის ფაილებში არ არის. ასეთი მოთხოვნის მიღების შემდეგ: 1. კომისია მიღებულ მოთხოვნას და თანდართულ ინფორმაციას გადასცემს გენერალურ სამდივნოს ინფორმირებისა და, საჭიროების შემთხვევაში, შესაბამისი რეაგირებისათვის; 2. წინასწარი მიმართვა არ არის ოფიციალური განაცხადი მონაცემებზე წვდომის, კორექტირების ან წაშლის თაობაზე; 3. წვდომისთვის, შესწორებისთვის და წაშლიშტვის მაინც საჭიროა ოფიციალური განაცხადი.

მონაცემებზე წვდომის მოთხოვნა

განაცხადის მიღების შემთხვევაში, კომისია ამოწმებს, არსებობს თუ არა მონაცემები INTERPOL-ის სისტემაში. მონაცემების გამჟღავნებამდე, იგი კონსულტაციას გადის ინფორმაციის წყარო სახელმწიფოსთან. გადაწყვეტილება, როგორც წესი, მიიღება განცხადების დასაშვებად ცნობის დღიდან 4 თვის ვადაში.

მონაცემების გასწორება და წაშლა

მონაცემების არსებობის შემთხვევაში, კომისია ამოწმებს მათი დამუშავების შესაბამისობას INTERPOL-ის წესებთან. იგი ითვალისწინებს ყველა წარმოდგენილ დოკუმენტსა და ინფორმაციას და, საჭიროების შემთხვევაში, ითხოვს დამატებით მასალებს. მიღებული გადაწყვეტილება იგზავნება გენერალურ სამდივნოში აღსასრულებლად და ეცნობება როგორც განმცხადებელს, ასევე ინფორმაციის წყაროს.

გადაწყვეტილების გადახედვის მოთხოვნა

განმცხადებელს შეუძლია მოითხოვოს გადაწყვეტილების გადახედვა, თუ წარმოიშვება ახალაღმოჩენილი და არსებითი ფაქტი. ასეთი თხოვნა უნდა წარედგინოს კომისიას ამ ფაქტის გამოვლენიდან არაუგვიანეს 6 თვის ვადაში და უნდა შეიცავდეს განმარტებას, თუ როგორ შეცვლიდა აღნიშნული ფაქტი თავდაპირველ გადაწყვეტილებას.

კომისიის უფლებამოსილების ზღვარი

კომისია განიხილავს მხოლოდ INTERPOL-ის მონაცემთა სისტემაში არსებული ინფორმაციის დამუშავების საკითხებს. იგი არ ატარებს გამოძიებას, არ წყვეტს საქმეების არსს, არ მონაწილეობს საიმიგრაციო საქმეებში და არ განიხილავს ექსტრადიციასა და მგზავრობის თავისუფლებასთან დაკავშირებულ საკითხებს. ასეთ თემებზე მიმართვა უნდა მოხდეს შესაბამის ეროვნულ ან რეგიონულ ორგანოებში.

ინტერპოლის საკითხებში სპეციალიზებული ადვოკატი

გაიგე, არსებობს თუ არა შენზე ინფორმაცია და მოითხოვე მისი წაშლა ან შესწორება — პროფესიონალური დახმარება CCF-ში მიმდინარე დავის პროცესში.

en_GBEN
Scroll to Top